fbpx

Regler och villkor - Tuoriniemi.fi användaravtal för e-handel

Parterna i avtalet

Detta avtal innehåller villkoren för användning av den tuoriniemi.fi onlinetjänsten (Tjänsten) som upprätthålls av Tuoriniemi Dream Oy (tjänsteleverantör). Genom att använda Tjänsten, köpa produkter från Tjänsten eller registrera sig för Tjänsten godkänner Användaren villkoren i detta avtal och samtycker till att vara bunden av dessa villkor.

Tjänsteleverantörens kontaktuppgifter:

Tuoriniemi Driem Oy

Frantsinkatu 2 C 17

20540 Åbo, Finland

Företags-ID: 152673-4

Licens

1.1. Tjänsten är avsedd för privata konsumenter.

1.2. Företag kan också använda Tjänsten. Rätten till återvändande enligt konsumentskyddslagen gäller inte företagskunder.

1.3. Alla rättigheter till tjänstens innehåll tillhör Tjänsteleverantören.

Registrering

2.1. Användaren kan registrera sig som användare av Tjänsten genom att fylla i registreringsformuläret och välja ett användarnamn och lösenord. Användaren kan också beställa produkter utan att registrera sig.

2.2. Genom att beställa produkter intygar och garanterar du att du har läst, accepterar och samtycker till att vara bunden av dessa villkor.

2.3. Registreringen är gratis.

Användarens ansvar och ansvar

Användaren ansvarar för alla beställningar som görs med sitt användarnamn och lösenord. Användaren är ansvarig för att upprätthålla sekretessen för hans / hennes användarnamn och lösenord.

Insamling och användning av personuppgifter

3.1. Tjänsteleverantören ansvarar för korrekt behandling av den information som tillhandahålls av användaren och för att upprätthålla användarens integritet. Informationen från användaren lagras i tjänsteleverantörens kundregister. Användarens förnamn, efternamn, gatuadress, ort, land, e-postadress och telefonnummer krävs för att slutföra beställningen.

3.2. Tjänsteleverantören lämnar inte ut de personuppgifter som samlas in till tredje part.

3.3. Uppgifterna i kundregistret kan endast användas för elektronisk direktmarknadsföring om Användaren har gett sitt samtycke.

3.4. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att göra information om Användaren tillgänglig för myndigheterna om Användaren har handlat i strid med lagen och god praxis.

3.5. Användaren har rätt att granska, ändra eller radera uppgifter om honom eller henne från kundregistret.

Beställning

4.1. Vid beställning från en tjänst skapas ett bindande handelsavtal när Tjänsteleverantören skickar en orderbekräftelse till användaren som bekräftar produktens tillgänglighet och leveranstid.

4.2. Tjänsteleverantören har rätt att avbryta prenumerationen eller att leverera den i skjul i händelse av saldo eller tekniska fel.

4.3. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att inte acceptera beställningen. Detta kan bero på t.ex. tekniska felet i tjänsten.

Produktpriser

5.1. Priset på produkten är det pris som visas vid beställningstillfället på sidan Service efter de slutliga rabatterna.

5.2. Fraktkostnader kommer att läggas till priset. Avgiften är abonnemangsspecifik om inte annat anges. Den aktuella leveransavgiften visas i Tjänsten innan beställningen görs.

5.3. I Tjänsten redovisas priser och transportkostnader till användaren i EUR.

5.4. Vid försäljning och transport av produkter till EU-länder inkluderar de priser som anges i EU moms i enlighet med finsk lagstiftning.

6.1 Betaltjänstleverantör

Paytrail Oyj (2122839-7) är leverantör och betaltjänstleverantör av betalförmedlingstjänsten i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Plc visas som betalningsmottagare på ett kontoutdrag eller kort faktura och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Plc är licensierat av betalningsinstitutet. Vid klagomål, vänligen kontakta leverantören av produkten först.

Paytrail Plc, företags-ID: 2122839-7
Innovation 2
Lutakonaukio Torg 7
Sändningstid, 0000
Telefon: +358 20 718 1830
www.paytrail.com

Frakt

7.1. Tjänsteleverantören levererar de produkter den säljer via Posti, med hjälp av SmartPost-tjänsten. Utomeuropeiska produkter levereras med Fedex Priority transport.

7.2 Transportkostnader läggs till orderpriset. Transportkostnaderna för varje beställning visas i avsnittet Kundvagn i tjänsten.

7.3 Leveranstider för produkter bestäms av produkten. Leveranstiden beror på produktens tillgänglighet och leveransdestination. De aktuella leveransmetoderna visas i Tjänsten vid varje given tidpunkt.

7.4. Tjänsteleverantören ansvarar inte för förseningar som orsakats av force majeure eller indirekta skador som orsakats av försenad leverans.

7.5. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att leverera de beställda produkterna i olika försändelser.

7.6 Om försändelsen är för stor för Posti paketautomat eller varuautomaten är full, levereras försändelsen till Posti, som ligger närmast automaten.

7.7. Tjänsteleverantören ansvarar för att produkten går förlorad eller går sönder under transporten.

7.8. Fri frakt till en stad eller paketautomat för beställningar som överstiger €120.

Returpolicy

8.1. Konsumenten har rätt att annullera sin beställning i enlighet med konsumentskyddslagen genom att meddela tjänsteleverantören inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av beställningen. Ångerrätten gäller inte produkter som har modifierats enligt Konsumentens önskemål.

8.2. Returen skall ske på villkor att

  1. Beställningen har annullerats i enlighet med försäljningsvillkoren genom att meddela Tjänsteleverantören senast 14 dagar efter mottagandet av produkten
  2. Produkten är oanvänd
  3. Produkten är i det skick som den togs emot av köparen och alla delar av produkten är
  4. Produkten är förpackad i originalförpackningen.

8.3 Produkten måste returneras omedelbart efter det att beställningen har annullerats.

8.4. Användaren är ansvarig för eventuella skador på produkterna under transporten.

8.5. Beställningsprodukter som tillverkas i enlighet med konsumentens önskemål kan inte returneras eller bytas ut eftersom de tillverkas vid mottagandet av varje beställning. Kontakta oss gärna [email protected] om du har några frågor.

8.6. Om användaren/mottagaren av Tjänsten av någon anledning vägrar att ta emot de beställda produkterna och returnerar dem till Tjänsteleverantören, dras alla kostnader för indrivning från det totala belopp som krediteras användaren för de returnerade produkterna.

Ändringar i tjänsten och detta avtal.

Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i Tjänsten, villkoren och detta användaravtal.

Handelsöverdrag i händelse av en återgång

Om beställningen har givits kommersiella intressenter och kunden returnerar produkterna utan defekter så att de ursprungliga villkoren i butiksskyddet (t.ex. minsta beställningsbelopp) inte längre realiseras efter returen, måste den produkt som erhålls som en handelstvist returneras med produkterna. Om butiksskyddet inte returneras dras priset av från det belopp som ska återbetalas.

Frihandelsskyddet kommer inte att krediteras om handelsprodukten återlämnas.

Tvistlösning

Alla tvister med avseende på detta avtal som inte kan lösas genom förhandling skall avgöras i Åbo tingsrätt i enlighet med finsk lag.

KUNDSERVICE

Vår kundtjänst nås bäst via e-post på markku(at)tuoriniemi.fi. Som regel kommer vi att svara på alla e-postmeddelanden inom en arbetsdag. I brådskande ärenden kan du också ringa oss tel. +358 44 0244111 (ark. 10-16).

?
Den här webbplatsen samlar in information via Google Analytics. Acceptera. Kassera.
×